Caamiiillaa

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Ett år...

Av Camilla - 23 december 2010 10:50

Idag, för ett år sedan lämade du denna jord. Dagen före julafton och dagen före Farfars födelsedag.

Jag var i Övik för att fira jul med mamma och jag minns att vid denna tidpunkt hade pappa ringt till mamma två gånger. Jag gav mamma telefonen och sa att pappa hade ringt så att hon borde nog ringa upp, det kanske gällde julklappar tänkte jag.

Men det var något helt annat, jag hörde direkt på mammas röst att något hade hänt och när hon sa dom orden - hände det hemma? Då förstod jag att Farmor inte levde längre, jag sprang fort ner för trappen och in på mitt rum och brast ut i en sån gråt som jag aldrig gjort förut.

Min Farmor, Min Farmor skulle leva tills jag blev gammal, det hade vi ju bestämt! Hon kunde inte bara få försvinna sådär snabbt från oss!

Mamma kom ner efter att hon pratat med pappa och berättade att Farmor hade somnat in vid två tiden den natten och att Farfar hade hållt hennes hand och att hon skulle må så mycket bättre nu.

 

Två veckor innan fick vi veta att hon hade cancer på flera ställen, men jag trodde att det skulle gå att bota. Jag fick inte träffa Farmor dessa två veckor efter vi fått reda på det, just för att pappa ville att jag skulle få minnas henne som frisk och inte minnas när hon ligger där i sängen och är jättesjuk. Och det känns bra att jag har kvar bilden i huvet från då hon var frisk.

Det tog alltså två veckor, sen var hon borta. Jag vet att hon har det mycket bättre nu, hon slipper lida.

Och jag är så otroligt stolt över Farfar, han har klarat det så underbart bra och jag förstår att dessa dagar kommer bli tuff för honom. Han ska fira jul med oss och det känns så bra att han ska vara här alla dagar så han slipper vara själv.

 

Jag saknar dig varje dag, Farmor och jag tänker på dig jämt. Du är våran ängel där uppe som vakar över oss och jag ska alltid minnas dig med glädje.

Farfar, jag älskar dig så otroligt mycket och tycker att du är så stark. Vi klarar allt tillsammans <3

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 20 augusti 2013 22:25

Haft en väldigt bra dag idag faktiskt :) Mådde mycket bättre när jag väl kom till jobbet och sen har allt bara rullat på. Jobbade till kl. två och sen var jag och handlade, hämtade upp Anna vid tåget och sen for vi till tatueringsstudion i Nynäsham...

Av Camilla - 20 augusti 2013 06:17

Vaknade med halsont även idag fast värre, kände att jag hade feber igår kväll med. Orkar inte vara sjuk nu! Men med två Ipren så kanske det känns bättre en stund så får vi se hur jag mår under dagen, annars är det ju bara att åka hem igen... Oc...

Av Camilla - 19 augusti 2013 22:08

Längesen sist. Skaffade en ny blogg för något år sedan men det blev inget långvarigt skrivande där men helt plötsligt så fick jag en längtan efter att skriva igen så här är jag! Back in town! Mycket har hänt i mitt liv sen jag skrev i någon b...

Av Camilla - 13 november 2011 20:16

Har en ny blogg ---> caamiiillaa.devote.se   Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar ett tag till i fall ni vill läsa gamla inlägg men annars så är ni välkommen in på den nya!   Puss! ...

Av Camilla - 28 september 2011 20:26

Trivs fortfarande väldigt bra här nere i Sthlm, veckorna bara springer undan och jobbet går jättebra. Såklart får jag hemlängtan när jag är van att t.ex. träffa pappa varje dag och mamma när jag vill och nu har jag inte fått träffa dem på två månader...

Presentation


I min blogg får ni nu följa min flytt ner till Stockholm och mitt nya liv där nere
som kommer innehålla fritid, jobb, känslor och allt annat roligt som jag kommer få uppleva!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok!

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards