Caamiiillaa

Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla - 26 februari 2011 23:29

Mohombi - Bumpy Ride

 

Jay Sean - Down ft. Lil Wayne

Bruno Mars - Grenade

<3

Av Camilla - 26 februari 2011 23:10

Sitter här, på min sköna stol och spelar min älskade musik väldigt högt, love it.

Är hemma i Solle över helgen, kom hit vid sju igårkväll och tog det lugnt med familjen, blev en rätt tidig kväll..

 

Idag, har jag hjälpt en kär vän med lite saker och sen ätit god middag med familjen och tittat på Melodifestivalen. Alla bidrag utom ett var bra, lite missnöjd med vilka som gick till final men man kan inte alltid få som man vill.

Efter det har jag bara lyssnat på musik, kollat igenom min garderob och lekt med mitt smink lite.

Imorgon åker jag tillbaka till Övik igen för den sista veckan på praktiken, vill så gärna stanna kvar där! Trivs så jäkla bra med personalen och barnen så jag kommer säkert gråta på fredag när jag lämnar dem. Fan att tiden ska gå så fort!

Sen är det en veckas sportlov och sen börjar skolan igen, shit.

Det enda positiva med att skolan börjar är att jag får hämta min studentmössa, annars så känns det piss.

På tal om studenten så fick jag hem min studentklänning igår och den var helt underbar och jag längtar tills jag får ha den :) Inte så länge kvar! Tack o lov, även fast jag ha lite panik över att ta studenten så längtar jag.  


Sen längtar jag efter dig så otroligt mycket att det går inte att beskriva. Vill känna din närhet och förtrollas av din underbara charm <3

 

Ska ta och göra mig ordning för sängen strax och försöka somna så jag kommer upp i vettig tid imorgon.. Så jag säger god natt till alla underbara människor, sov så gott!

 

   

 

PUSSEN!

 

  



Av Camilla - 20 februari 2011 17:48

Nu har jag gjort det jag skulle idag och det känns så bra!

Började med historian och gjorde nog det värsta, sen kom jag till religionen som jag kollat upp lite mer om. Och slutligen utvärdering av mina aktiviteter som jag hade i veckan med barnen.

Ska fortsätta med det imorgon :)


Har även ätit god chokladtårta som mamma gjort och firat Ullis och nu har jag precis kommit ut ur duschen med nyfärgat hår. Blev bättre än igår men är fortfarande olika nyanser men det funkar. Ska låta det vara såhär ett tag nu :)

Ikväll blir det soffan framför Wallander tillsammans med familjen och sen försöka somna snabbt som tusan eftersom det blir så tidig morgon.


Nu ska vi äta middag!

PUSSEN

Av Camilla - 20 februari 2011 10:34

Godmorgon!

 

Sov lite längre idag men känner mig fortfarande trött, men lika bra att kliva upp så man kan somna ikväll eftersom imorgon ska jag vara med och öppna fritids 06:15. Jippie.


Tänkte börja dagen med att plugga så jag hinner göra lite innan det är dags för födelsedagsfirande och färgning av hår :)

Ska börja med:

  • Historia - skriva om Lady Di. (Tack för tipset Alex <3)
  • Religionen - skriva om Flds.
  • Utvärdera mina två aktiviteter.

  

Tror inte jag ska skriva upp allting eftersom det är så mkt. Men jag börjar med det där ;)


Skriver senare när jag gjort undan det mesta!

PUSSEN!



Av Camilla - 20 februari 2011 00:28

Har precis gjort mig klar för sängen så ska sova alldeles strax, är så jäkla trött nu för tiden!


Blev det något pluggade idag? Nej. Varför? För att jag började med massa andra saker som tog lång tid och sen orkade jag inte. Smart!

Imorgon måste jag verkligen börja!


Imorse efter mitt förra inlägg så åt jag frukost och tittade på Teen Mom, familjen klev upp vid elva och sen efter ett så åkte vi in till stan för att köpa en present till min storasyster som vi ska fira imorgon för hon fyller år på tisdag, efter det åkte vi på coop för att handla och det tar ju alltid sin lilla tid och sen for vi på Rusta en sväng.

När vi kom hem började jag och syrran slinga mitt hår (bestämde mig för att göra det nu) och vi började 15:45 och jag sköljde ur färgen 18:45..Det tog över två timmar att dra ut alla slingor i hättan! Jisses. Gör aldrig om det så ont som det gjorde, fy fasen.

Så nu är mitt hår en blandning av några blonda slingor, orange/brunt och lite "svart", ser ut som en liten tiger men jag är faktiskt ganska nöjd. Ska köpa en ljusbrun färg imorgon för att färga utväxten så kommer det bli kanon sen! :) Och senare någongång ska jag nog ta Tone till hjälp med lite blonda slingor!

Spenderade sedan kvällen framför Melodifestivalen och Die Hard som precis slutade så nu ska jag sova så jag kommer upp imorgon till min "plugg" dag.


Hoppas ni haft en bra lördag och att ni kommer sova gott ;)


God natt, PUSSEN!

Av Camilla - 19 februari 2011 09:33

Godmorgon!


Ja, ungefär två veckor sedan jag skrev något. Har direkt ingen anledning till varför jag inte skrivit något, har bara blivit så. Men nu känner jag att det är dags igen ;)


Min praktik började för två veckor sedan (tiden går jäkligt fort) och jag stormtrivs, det var lite jobbigt första veckan med vissa ungar som testade mig som tusan.. Att de har snille till att tänka så! Men nu är det mycket bättre och jag vill inte därifrån :)

Min bästa vän Malin har även fyllt 20 år så nu är hon stora tjejen! :D Firade henne förra helgen eftersom jag är i Övik på veckorna nu..

Skulle ha följt med gänget till Borga i helgen men tyvärr så blev det inte så :/ får bli en annan gång helt enkelt...

Så jag stannade kvar här i Övik för en plugg och myg helg!


Har massa saker att göra inom skolan, så det känns som det kanske är dags att börja, vilket jag tänkte göra idag. Men först ska ju alla i familjen kliva upp och sen ska vi handla lite innan jag verkligen kan sätta mig ner och ta tag i allt.

Som tur är så är det inga svåra "läxor" och uppgifter utan det kommer nog flyta på ganska bra ;)


Tänkte även försöka hinna ut i det fina vädret och fota lite och sen kanske leka lite med en ny header. Men jag tänker ha kvar samma som jag har nu om jag inte får till en jäkligt snygg vilket är ganska så omöjligt känns det som.

Nu ska jag ta och klä på mig lite och sen äta frukost så skriver jag senare under dagen om hur det går med mitt pluggande!


  


PUSSEN!

Av Camilla - 5 februari 2011 23:22


Jag saknar dig <3

Av Camilla - 5 februari 2011 17:51

Hellu!


Kom hem från underbara Alexandra för ett tag sen, spenderat hela dagen där med massa mys och prat. Gav henne även två små gåvor och jag tror hon blev lite rörd av dem, men jag ville henne dem för att hon är en sån underbar vän till mig som alltid finns där och som jag vet alltid kommer göra det <3


  

Jättegammal bild på mig och Alex ;)


Denna helg började jättebra och har fortsatt så och imorgon åker jag till Övik så jag hoppas det håller sig till det positiva.

Fredag kväll spenderade jag hemma hos Malin med henne, Bettan och Johanna, vi hade det jättemysigt med massa godis och onyttigheter samtidigt som vi kollade på "I rymden finns inga känslor" och den var skitbra! Väldigt speciell film men den var kung!

Efter det så drog vi fram Spotify och lyssnade på massa gamla låtar och garvade som tusan, riktigt skön kväll hade vi tillsammans :)


Ikväll ska jag vara hemma och se på Melodifestivalen med min familj, så först ska vi äta en god middag som pappa håller på att laga nu och sen slår vi oss nog ner i soffan och bara tar det lugnt ^^


Hoppas eran helg har varit bra hittills och att den fortsätter så!


PUSSEN!

 

  

Presentation


I min blogg får ni nu följa min flytt ner till Stockholm och mitt nya liv där nere
som kommer innehålla fritid, jobb, känslor och allt annat roligt som jag kommer få uppleva!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok!

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards