Caamiiillaa

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Camilla - 10 november 2010 19:25

Hej!


Tänkte berätta lite om min resa ner till Stockholm som jag gjorde under lovet :)


Åkte ner förra söndagen med buss, tog sju timmar. Var ganska så drygt och hungrig blev jag eftersom vi aldrig stannade för lunch, fick köpa fika kl. två som dom serverade på bussen och vi skulle vara framme tre..

Fick hämtning av William som jag bodde hos under hela veckan nere i Nynäshamn.

Under veckan så pysslade jag med lite allt möjligt, pluggade, tog promenader, umgicks med William och träffade släkten. Åkte ut till Skogås med tåg i torsdags och jag var jättenervös, först för att jag skulle åka tåg. Det är jag ju liksom inte van och sen för att träffa min kusin m. familj för första gången!

När jag väl kom fram så hämtade Maddie och flickorna mig och sen åkte vi ut till Farsta och fikade. Väldigt mysigt och så roligt att äntligen få träffa dom.

Sen åkte vi ut till Länna där dom bor i ett jättefint litet hus, lekte lite med flickorna - spelade Barbie spel och fick teckningar. Sen kom min kusin hem och det var så kul att träffa honom för första gången, kändes så bra. Efter det kom min moster och hennes man Christer, vi åt en jättegod middag och sen spelade vi lite spel. Hade en underbar dag med min nya släkt! :)

På fredagen hyrde jag och William filmer och så tog vi det bara lugnt hela kvällen, jättemysigt!

Lördagen bestod av en biltur runt Nynäshamn så jag skulle få se staden, sen åkte vi ut till havet och vandrade lite på stranden. När vi gjort det bestämde vi oss för att åka in till Stockholm och Kungens Kurva, åkte till Heron City och gick runt där och kollade. Kl. sex så såg vi på bio, Due Date och den var skit bra :) Trodde faktiskt att den skulle vara dålig men den var skit kul!

Efter filmen åkte vi hem igen och gjorde mat och satt oss framför en film, nya Robin Hood, jag kollade inte så värst mycket så jag måste nog se den igen men jag tror den var ganska så bra! Haha.


Nu var det söndag igen och jag skulle åka hem, William skjutsade mig till min faster så jag var där en stund för att träffa dom innan jag for. Fick även träffa mina kusiner m. familj och det var så otroligt längesen. Sen var det dags att åka hem, min farbror åkte in med mig till Cityterminalen och där fick jag köa väldigt länge för det var så himla mycket folk som skulle åka med Ybuss så det var två bussar som fick köra. Åkte kl. fyra och var hemma halv tolv, gick faktiskt ganska bra för jag hade sällskap av två jätteroliga tjejer som jag satt och snackade med.

Det kändes skönt att komma hem men ändå inte, saknar William och släkten.


Funderar på att åka ner igen på jullovet, är ungefär 9 veckor dit.


Men jag hade det verkligen super där nere och jag ångrar ingenting.

Eftersom jag är hemma hos min pappa kan jag inte ladda upp några bilder men jag gör det imorgon när jag åker till min kära mor i Övik :) Så ha tålamod!


PUSS!

 

  



PUSS!

Presentation


I min blogg får ni nu följa min flytt ner till Stockholm och mitt nya liv där nere
som kommer innehålla fritid, jobb, känslor och allt annat roligt som jag kommer få uppleva!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok!

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards